Min katt

Min katt kom aldrig hem och nu vet vi varför. Hon kommer alltid hem på morgonen när hon har varit ute under natten. Vi släppte ut henne som vanligt på tisdags kvällen för hon ville gå ut och sen på onsdagsmorgonen kom hon inte. Det har ju hänt tidigare. Så jag hade fyllt på hennes matskålar som vanligt på morgonen och sen åkte jag till jobb. Fredrik var ute och kallade på henne under dagen och barnen var ute och kallade på henne. Men ingen Pepsi kom, även kallad comcom. Vi skulle gå och leta efter  henne sen på kvällen när vi skulle gå kissrunda med hunden. Men så långt hann vi aldrig. Vi satt och åt kvällsmat när någon kommer och ringer på vår dörr och ett av barnen springer och öppnar. Jag blir ner kallad och får höra att något tragiskt  har nog  hänt och så visar grannen en bild på vår katt, vår Pepsi. Jag hoppar i tofflorna och säger nere i trappan till dom andra där uppe att Pepsi sover.... 
Jag springer till platsen i tofflorna och ut på den stora vägen 101:an och jo där ligger hon vid vägkanten, min katt, vår Pepsi. 
Jag prövar och lyfta i henne. Det e lite räligt för hon e ju sååååå stel och prövar en gång till och tillslut gör jag det bara. Jag har henne stel i min famn sovandes för alltid.... Jag går mot grannen på väg hem med henne. Får ett plagg av henne som vi kan lägga över kattens ansikte och kropp. Jag blir upp mött av stora dottern och min man. Jag och stora dottern gråter och e förtvivlade och allt blir bara kaos. Vad gör vi nu... Stora dottern fick ett utbrott och ledsen på det och jag var krossad... 
Hon läggs i en papplåda och barnen går iväg med henne och kommer tillbaka efter en stund och jag får lådan. Jag sätter ut lådan på balkongen. Morgonen där på tar jag med henne i bilen och sen får hon åka lastbil. Jag kör ner med henne till krematoriet i Malmö på Sysav och lämnar henne där och klappar henne och säger hejdå. Tårarna rinner och rinner….
Dagen efter hämtar jag henne i den finaste urnan…

Som vi saknar dig Pepsi. Du finns alltid i våran minnen.
Älskar dig nu och för alltid,

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0