Min dröm

En av mina drömmar har gått i uppfyllelse. Efter 12år på Sydsten slutade jag jobba där och började köra lastbil och jigg i stället. En helt ny sak för mig och så mycket och komma ihåg. Tänk er att lilla jag på 53kg tung kör en stor lastbil och jigg. Det e helt otroligt. Men det kommer och gå. Allt får ta sin tid. Jag har en mycket bra chef nu. Han e rädd om mig och han ser vad jag kan och att jag e envis och kan fixa saker och ting bara att det tar lite tid just nu. Jag e så glad... Tänk att han valde just mig till och köra hans lastbil och jigg.  Jag har haft en tuff start med och rensa släpets flak och en bult som åkte ut. Har träningsvärk efter varje sak som har hänt. Backningen går sådär. Men det kommer... Jag skriver i min bok om sådant jag behöver komma ihåg för att kunna gå tillbaka och läsa om det och påminna mig själv.. 
Jag får även ha min hund med mig i lastbilen. Det e så härligt. Bästa sällskapet man kan ha som inte säger emot en och blir inte bekymrad. Nu har man några tuffa månader innan man e inne i det igen. En del dagar får man gå upp redan kl 4, för att vara i Stenbrotten och hämta material i tid och få mina 15 min innan turen ut på vägen för att bara ta 30 min senare under dagen. 
Jag e så glad, mår bättre och även lite pirrig i magen. Inget som e obehagligt utan lite pirr för man vet inte vad dagen i morgon har att ge... Jag vågade ta steget när det kom.... 

Tack för att du gav mig denna chansen.
(null)


(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0