Avundsjuka

Alltså varför kan ens vänner eller som kallar sig vänner vara glad för min skull någongång. Så fort man e glad och har det bra så ska man trampa ner en, gnälla, attackera en bara för att svaret inte passade dom. Men e det något dom gör så ska man ta de och inte säga något om det. Jag blir så in i helsines less på sådana människor. Bara titta på hur många gånger dom har varit hemma hos mig i lägenheten sen vi skildes oss? 0 ggr. Och så har man mage och klaga över att jag bara har har varit och spontanbesökt dom någon enstaka gång. Ingen gång sen flytten. Jag tycker det handlar om att ge och ta. Men att man bara ska ge och den andre tar. Då blir jag less. Och sen har man mage och klaga över att jag säger nej till en träffa som dom har satt en udda helg när jag inte har barnen och jag säger nä för jag vill göra något annat. När jag väl sätter över tid till och träffas så ändrar ni de.  Och sen ska jag få bära hundhuvudet..  Och sen har man mage och klaga över att jag e ute och dansar när jag har barnen och skiter i deras middag. När man väl ställer en fråga om det. Så får man ett datum som inte ens stämmer med min barnvecka. Och när man frågar igen får man inget svar. Och sen när man väl tar fram svart på vit och visar så e man tramsig med foto. Jag vill bara visa att jag inte har svarat på något och vad man har svarat på. Det e väl bra när man kan visa.
Nä. Men då lägger man diskussionen. Mest troligt för att man inte kommer någonstans med den eller att man har fel och inte orkar reda upp de. Men som jag sa. Passar de inte så ta bort mig ifrån gruppen. Men jag vet vart du står och va du e för en vän. Red upp saken i stället. Kan man som vän gnälla på en annnan vän för att den e lycklig och älskar och dansa, så kan man stå för för de man gör oxå. Men det e svårt. 
Jag har blivit attackerad med det ena meddelandet efter det andra. Men okej. Jag får inte vara lycklig utan kille, jag får inte lägga ut texter och skriva vad jag känner, jag får inte ut och dansa med andra vänner, när man frågar får man bara en snäset svar tillbaka om hon vill med. Och ja. Jag blev besviken när du flyttade till Malmö. Allt tar sin tid och komma över de. Kan man inte låta det ta tid, så har man väldigt lite förståelse för andra individer. Allt har sin tid. Men och förlora dig som vän. Ja. Det kommer och svida ett tag, men bakom nästa hörn står där någonannan som förstår migoch som värdesätter mig på ett annatvis och som e precis som jag. 
Jag har aldrig gnällt när vi har varit ute och ätit. Jag har gått med och hållt minen uppe. Jag har gått med när ni har gått till bar/klubb för och sjunga karaoke. Jag e inget fan något av de. Jag har åkt in till Malmö och ätit mat och dansat. Jag avskyr Malmö. Har alltid gjort. Men jag har ändå gjort de. Allt för er och du e ändå inte nöjd. Jag åkte till och med in och åt mat när jag var dålig för och slippa se sura miner. Och inte ett tack fick man utan bara skit tillbaka.
Detta e så tråkigt när man onte kan diskutera färdigt om de. Jag ser vart det leder hän och det gör säker du med. Passar de inte så gå. 
Jo och sen ska jag fixa datum och ställe och äta på bara för att jag säger vad jag tycker. Jag lägger ut förslag och sen ser man vart det blir. Men jag tycker att det ska gå runt och onte bara i en stad. Jag har lagt fram mitt förslag. Vill ingen dit, nä men åk själv in till Malmö och ät. Jag kommer och hoppa över de. Och sen har jag dessutom en hund som INTE kan vara själv hemma. Vart ska jag göra av henne när jag e iväg?????

Tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0