Dålig förälder

Alltså helt ärligt e man e dålig förälder bara för att man åker iväg med sin hund till veterinären och man ber en annan person hjälpa en med att hämta barnen??? 
Veterinären hade inte öppet på fredagarna. Annars hade jag givetvis gått dit på min lediga fredag. Skulle gå på måndagen, men veterinären behövde själv iväg till läkaren. Så då var där tisdagen kvar. Jag hade helt glömt att minsta barnet skulle gå lucia när jag sa Ja. Till tiden. Jag fixade med allt och hann gå på lucia tåget.
Fick höra genom båda öronen att jag brydde mig mer om hunden än om mina barn, för att någon annan ställde upp och hämtade dom till mig.
Men tydligen e det helt okej o öppna munnen utan och tänka sig för... Mmm. Just de. Jag vet att personen gjorde de utan och tänka. 
För tydligen e det helt okej o skita i sina barns möte som man själv har bestämt för o träffa en annan person, det e helt okej att skita i och åka in till akuten när ens barn e skadat bara för att man e och träffar en annan person och det e helt okej att säga till den andre föräldern att den ska ta information i från skola när det e föräldramöte för att man e och träffar en annan person... Det e tydligen helt okej. Men att en hund har ont och inte mår bra. Då var det inte okej att åka iväg. Och observera att vad som än har hänt med barnen så har den ena föräldern varit vid deras sida sen skilsmässan. Medan den andre har brytt sig om en annan person o skitet i vissa saker.... Mycket tråkigt. Men sant.

Så idag fick jag höra genom båda öronen vilken dålig mamma jag var, att jag inte skulle haft några barn, att jag skiter i mina barn, att jag inte bryr mig om mina barn.... 
Så ja. Livet e inte lätt. Bara göra om och göra rätt då ju.... Tur där finns så många duktiga människor som kan berätta för oss föräldrar. Speciellt det motsatta könet och pappan till barnen... Tur någon förälder e perfekt och gör allt rätt med en gång o visar allt hur man ska göra o bete sig och bry sig. Ja. Det e tur. Annars hade jorden gått under... 
Tvi fan för sådana människor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0