Allt kostar pengar

Jag fick höra att dom sakerna jag överraskade familjen med kostade alltid en massa pengar och att exet inte kunde matcha dom överraskningarna. För min del handlar det inte om det ena eller det andra utan att man gör något som den andre inte vet om, men som ändå får vara med om.. Det som slog mig idag e att allt kostar pengar. Vad man än gör? Om man ska till skogen, så får man ta bilen och bilen dricker ju bränsle. Om du ska gå till en lekplats och ha fika med sig, så kostar fikan pengar.. Visst man kan gå till en lekplats utan fika oxå, men inte lika roligt för oss vuxna medan barnen leker.. 

Genom åren har jag överraskat vår familj med att åka båt mellan Danmark o Norge en helg för ölprovning, jag ordnade en överraskning till att åka buss till Skånes djurpark en jul, sen har mitt ex alltid fått födelsedags present o julklapp och likaså barnen, men barnen e ju en självklarhet tycker jag. 

Jag har ju lyssnat och har haft öronen på skaft. Så jag vet ju vad han önskade sig och då får han ju det som han önskar sig. För mig e det en självklarhet. Dock inte för alla. 

Jag älskar och överraska dom jag älskar. Jag gör det mer än gärna. Man hade hoppats på att det skulle vara uppskattat, men det har det ju absolut inte varit. Hade det varit uppskattat hade han inte kastat det i ansiktet på en.. 

Men åter igen allt kostar pengar. Vad man än gör. Säg något som inte kostar pengar och göra? Jag kan inte komma på något... 

Kram och God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0