Usch vill inte

Nu har Magsjukan/kräksjukan kommit till barnens förskola på allvar. Skönt att vi slapp den i December. Då var där bara ungefär 1-2 i veckan som var sjuka. Filippa fick något i mitten på November. Vi visste inte vad det var och varför hon kräkte. Men vi gjorde vårt bästa och höll henne hemma resten av veckan.
Där var några enstaka barn som var sjuka i November med.
 
Det e ju nämligen så att kräk e något av det hemskaste jag vet. Jag får sådan panik och så blir jag dålig bara för att jag går och oroar mig. Så nu har vi förberett oss här hemma. Jag har tagit bort barnens matta på deras rum och sen e det handsprit och extra handhygien och sen åker kräkspannen fram osv. Barnens kläder åker direkt av när dom kommer hem och åker i tvätt. 
Det e ju så att våra barn säger inte till om dom behöver kräka, utan det bara kommer när det kommer och det e ju lite eller mycket negativt och väldigt jobbigt. Där blir mycket mer tvätt. 
 
Så nu väntar vi bara på det äckliga sjukan. Våra barn brukar sugen till sig som en svamp och varför skulle vi få jobba en hel månad till. Hela förra året fick vi två fulla löner och det var april lönen och december lönen. Annars så har barnen varit konstant sjuka. Så jag hoppas innerligt att dom håller sig friska.
 
Håll tummarna för att vi klarar oss♡ Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0