Trädgård, stug och tak fix 4

Då fortsätter vi trädgårds fixet. Så jävla skönt det e och få saker och ting på plats och bli färdig med det innan vintern kommer. 
 
Igår blev det 3 rundor till tippen och vi fick sågat lite ved och byggt ett vedhus oxå och vi fick till och med lagt in all veden som e färdig sågad och klyvd. 
 
Före tippen
 
Efter tippen
 
Före tippen
 
Efter tippen
 
Vi blev jätte nöjda med ved huset. Mattias e ute idag och ska fixa tak på det oxå. Så Idag skall jag ut och såga lite ved. Här e ju ingen annan som gör det till oss. Och det e ju synd. Hade varit skönt och få det serverat på ett guldfat.
 
Före bilder
 
Efter bilder
 
Jag vill tacka Mormor och Morfar för att ni kunde se efter Filippa när vi var på tippen. Jag vill även tacka Rebecca för att du erbjöd dig själv och passa Filicia och Pernilla och Robban som passade Filippa på eftermiddagen och kvällen och även för den goda maten och drickan. Utan er igår och idag hade vi aldrig hunnit och komma så långt som vi har gjort denna helgen. Det e guld värt för oss.
 
Så nu ska jag bege mig ut och ta i tu med veden. 
 
Ha en bra dag♡
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0