Nu har jag missat ännu fler dagar

Jag har missat många dagar och skriva på nu, men jag har inte orkar och då blir det så. 

Allt surrar runt huvudet, så jag vet inte riktigt när det har hänt här i dagarna och jag kommer inte ihåg vissa dagar heller. 

Jag har i alla fall varit hos Läkaren igen. Hade så ont i huvudet och det sprängde där bihålorna sitter. Men jag fick bara ut skrivet Rinomar och sen skulle jag ta nässpray. Förmodligen e jag svullen i slemhinnorna, så det e det som gör ont. 
Har även fått ont i magen på höger sida under/bakom revbenen. Det riktigt hugger till när man rör sig osv. Den smärtan gick även upp i halsen och gjorde svinont. Men det e bara till och bita i hop och se glad ut. Det kan vara en mjukdels skada och det jan vara gallan. Det lär väl tiden utvisa. Men jag har fortfarande ont vid vissa lägen idag.
Jag har även varit och kollat om jag har astma, men kurvan låg bra, så förmodligen har jag bara förkylnings astma och det e ju skönt om det håller sig där:) Så nu hoppas vi på att jag snart e frisk igen och slipper ta en massa värktabletter och Rinomar. Man e ju jämnt och ständigt trött och det e så jobbigt:( Så nu hoppas vi på en förbättring:) 
Jag var och fick massage i onsdags av min massör och det var inte skönt. Det gjort skit ont, men inget ont som inte har något gott med sig:) Så vi tackar för det:)

Mina kusiner var hemma hos oss en stund I onsdags. Och det var mycket trevligt och tack för all hjälp med allt :) 

Allt har gått bra med barnen. Dom e härligt trötta efter dagis och det e bra, för då somnar dom lätt på kvällarna. 
Filicia blev hämtad från dagis av kusinen i onsdags och allt gick bra där. Filippa stannade kvar på dagis och fick fortsätta leka. I torsdags åkte vi med Filippa till tandläkaren och kolla sina tänder. Och allt så jätte bra ut och det e skönt och höra:)
Igår var det fredag och Filippa blev sjuk. Hon blev förkyld och fick mer och mer ont i halsen. Idag e hon jämn tjock och kan inte äta och dricka. Så det blir läkaren för hennes del. Vi tror hon har fått halsfluss igen:( Tråkigt värre. Så VAB på måndag blir det i alla fall:) Det e ju VABRUARI nu och varför skulle vi klara oss. Vi med vår tur som vi alltid har med oss vad vi än gör. 
Vår stora sjukling

Jag hade ju tänkt och överraska Älsklingen i går, men tyvärr var där ingen som kunde hjälpa oss och passa barnen, så det blev en hemma kväll med en sjuk sovande Filippa. Hon somnade redan 18.30. Så hon var lätt passad. Men man blev ju jätte ledsen. Men vi får ta nya tag en annan gång och  dansa i Parken. 
Vi skulle ha fredagsmys i stället, men det blev inte av det heller. Jag och älsklingen tog lite Taco chips och dippa, så får vi ta det andra idag med gurka och morötter och dippa till dom.

Vårt fredagsmys


Och lite god dricka till de:)

Hundarna har fått nyklippta klor idag och det gick bra. Älsklingen klippte dom. För jag klarar bara av och klippa Qitas. Men han började klippa Ethnas och sen fortsatte han med Qitas.

Ethna

Qita

Allt vi skulle göra i helgen blev inställt, men vi har bokat om en del saker och andra saker kommer och bokas in. Något jag har fått lära mig e att, om man vill träffas så måste man sätta ett datum på en gång. Annars blir det inte av och tiden rinner iväg. 
Så idag får vi se om vi går ut och sågar lite ved och klyver lite och så e där tid till det i morgon med. Så vi tar väl ut två vagnar som dom kan sitta i eller sova i om dom vill det. Annars får dom springa runt och leka lite om dom vill och orkar:)
Jag hade ju tänkt ha lite loppis som i morgon söndag, men det blir ju inte av och Filippa skulle på kalas, men det blir nog inställt för hennes del. Lite tråkigt, men så blir det ju ibland. 
Så just nu går Pippi Långstrump för fullt på TV.
Pippi Långstrump 

Så ni får ha en fortsatt trevlig dag allihopa:) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0