Sovrums projektet 2

Vi gör lite saker varje dag. Man får ta det pö om pö och göra lite då och då. 
 
Första gången jag skrev om detta projekt skulle vi göra lite till när barnen hade somnat och det gjorde vi med. Vi höll på till kl 02.00 och ta bort alla lister som fanns runt fönstret, alla taklisterna och alla golvlisterna och alla dörrfoderna. Alla spiken åkte också ut.
 
 
Igår blev det lite till. Då körde vi till tippen och kastade sikt och sen kapade vi ner listerna i mindre bitar så dom e mer hanter bara och sen räknade Mattias på hur mycket vi behövde av reglarna och av Cellplasten. Det var ungefär vad vår budget klarar av denna månaden. Barnen hjälpte också till lite. Dom fortsatte och riva ner tapeten.
 
Idag skulle Mattias kolla om Kompressorn va fitt for fight. Ja. Det var den nästan. Men Mattias fyllde på lite olja och sen startade han den. Men det var bara det att den sa PANG i rummet och all oljan for rakt upp i taket och stänkte överallt i hela rummet. Barnen fick åka upp i duschen med en gång. Filippa fick hela håret och kläderna fulla med olja. Filicia fick kläderna fulla och Mattias badade i olja. Jag lyckades klara mig trots att jag stod vid dörren in till rummet.
 
 
Vi körde iväg när dom 3 var färdig duschade. Det blev en runda in till Jem & Fix. Vi köpte 20 reglar 45×45 och sen blev det 25st Cellplasts skivor som e 2cm tjocka. Vi lastade in det i gamla Bettan (Volvo 245) och så köpte vi en låda med skruvar och en kniv till och skära i Cellplasten med sen betalade vi och körde hem. När vi kom hem fick jag städa av golvet där reglarna skulle ligga. Så dom inte låg i oljan. När dom väl var inne städade Mattias av resten av golvet så vi kunde gå där inne sen.
Vi började så smått och satte upp reglarna. Jag hjälpte till. Jag förborrade och försänkte hålen och ritade linjen var Mattias skulle såga av den. Sen satte Mattias upp dom. Det e bra när man kan samarbeta utan problem och att man har en man som gärna vill att man e med och hjälper till. Där sattes även upp ett rör till nya eluttag. Vi behöver fler. Så det e lika bra och fixa det också när vi ändå måste tilläggs isolera ytter väggarna.
 
 
 
 
Så nu håller vi kväll för idag
 
Kram på er alla där ute😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0