Varning för barn, hund etc.

Jag har funderat väldigt länge på detta och retar mig väldigt mycket på det som bilförare. Jag retar mig på alla dom som sätter ut Trehjulingar, hundar, barn skottkärra osv vid vägkanterna tex vid husen och på refuger. Har ni som sätter ut det tänkt någon gång att man tillsist skiter i att där står saker och tillsist blir det en vana för bilförarna. Man slutar och reagera på det. Man gjorde det dom två-tre första gångerna sen skiter man i den saken som står där. Har ni tänkt på en annan sak, att när där väl e något barn som e ute eller ett djur som har rymt, hur vill ni då att man ska vara uppmärksam på det som e där ute när där står andra saker man ska hålla reda på. Ska ni nu göra något så kom på något fyndigare än och använd barnens leksaker eller djur. Jag fattar inte hur man tänker när man sätter ut saker så. Jag har sett det på många ställen och dom står likadant varje dag, hmm och det brukar barnsaker göra när barn har lekt med det, NÄ jag tror inte det. Så e det inte hemma hos oss i alla fall i trädgården när dom e ute.

Jag vill att ni tänker efter och ser om ni tycker likadant eller om ni tycker det e bra att där står massa saker ut med vägkanterna och refuger osv för att man ska sakta ner farten?! Och jag vill att ni som sätter ut sakerna tänker efter en gång extra och ser om ni kan komma på något annat sätt så bilarna sänker farten på ett annat sätt!?

Tack för att ni hjälper bilförarna på ett så smart och bra sätt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0