Uppdatering på allt

Jaha allt jag hade skrivit på uppdatering e borta så jag får börja om igen.

Man har nu börjat jobba efter sina 5 veckors semester. Dom var Goa. Jag/vi har nu jobbat i 3 veckor och allt flyter på som det ska. Så barnen går på dagis/förskola. Det e jobbigt och lämna dom eftersom båda blir så ledsna. Men vi har äntligen hittat en lösning hos Filippa. Bara hon får stå och vinka i fönstret så e allt bra, men med Filicia fungerar inte det. Så henne får dom distrahera så hon kommer på andra tanka. Men dom båda trivs jättebra och det e ju det som e huvudsaken. Filippa vill inte hem när vi kommer och hämtar dom och Filicia hon vill bara ha sin "bapp" napp. Det första hon säger när vi kommer e bapp och så pekar hon på dörren och vill in :) Alltså dessa barn. Dom e så ljuvliga :) <3

Vi har även hunnit med och stå på 3 loppisar. Vi hade ett där hemma och ett i Skurup och ett på Ågården. Så vi har redan planerat in för nästa gång det e loppis och det e på Ågården nu i höst/vinter. Och jag hoppas verkligen att dom ordnar en barnloppis med. Det hade ju varit kanon. Då jag har massor av flickkläder från barnen. Alltså jag måste bara erkänna, att detta e nog det roligaste jag har gjort när man ska sälja saker. Alltså höra folket som kommer och vill pruta på sådant som redan e jätte billigt, att dom har mage och göra det, men dom vet nog inte vad det kostar när man har köpt det. Det e ju inte så att jag har tagit höga priser för något. Jag tar mellan 5-50kr för mina saker och det e ju inte mycket :) Jaja i bland får man ju ge sig. Men vi tycker att det har varit lyckat alla 3 gångerna. Så vi kör ett tag till på det.

Och vi har hunnit med och va på Stubbarps Skördefest. Det var väldigt roligt. Vi var där med ett par vänner till oss och deras barn och hund. Det var första gången jag har varit och tittat på sådana gamla saker och hur man gjorde förr. Det var jätte trevligt. Tack till er som arrangerade det och tack till er mina Goa vänner som var med oss där :) Mycket trevligt och träffas :)

Sen har det blivit några kräftskivor i år med och det e ju uppskattat. Tack till er som har fixat och trixat på olika vis. Det var jätte trevligt och mycket skratt. På den ena kräftskivan kommer jag ihåg Jägaren och Igelkotten :) Och på en annan kräftskiva var där en som pratade jätte mycket och som vi skrattade. Får man då lite för mycket under den ena vingen, så kommer talet igår :) Jaja ni som var där på dom olika vet vad jag menar :) Tack, tack

Våra älskade barn e så Goa när dom e glada. Filippa har kommit in ännu mer i trots åldern och det e sååå grymt jobbigt och Filicia har varit extremt gnällig och e det fortfarande. Det e antagligen tänderna och förkylningen som har spökat och lite magknip. Det e så tråkigt. Det tar ju så mycket extra energi från oss. Och inte nog med det. Filippa vill inte sova. Har ni tips på och lägga barn. Så kom gärna med dom. Vi har prövat det mesta som vi kan komma på. Vi har prövat God natt saga, film, mat & dryck, mysa osv. Hon e trött, men kan inte slappna av. Hjälp, någon?
Tid e bokad till öron, näsa, hals till Filicia, så vi får se hur det blir med hennes öron.. Vi väntar på en kallelse till Doktorn med båda barnen för deras mjölkprotein allergi. Så vi får se vad dom säger om det.

Jag har skickat in mina papper till och förnya körkortet. Så jävla dyrt och gå till läkaren bara för att han skulle fylla i några papper till mig. Vet ni vad det kostade?? Det kostade 820kr. Men men nu e det gjort i alla fall.

Nu har även "vårt" TV-program börjat. Det började i torsdags kl 20.00 på TV3, alltså Lyxfällan. Vi följer det, för vi får nya tips hela tiden där ifrån. Om där e någon som har sett oss där, så e det sant. Så e det något så fråga istället för och gå och tissla och tassla bakom ryggen på oss. Vi berättar gärna och vi skäms inte ett dugg. Vi e bara tacksamma för hjälpen vi fick av dom och att dom rörde runt i grytan riktigt ordentligt.
Jag satt faktiskt och pratade med en vän och jag berättade att där var många som reagerade på att jag grät så mycket i TV och att där var någon som tyckte att jag spelade offer, men det hade inget med det och göra. Utan JAG E EN MYCKET KÄNSLIG MÄNNISKA och gråter. Jag gråter bara jag ska ge en present eller en gåva till någon som har hjälp oss på något vis. Jag har alltid varit så känslig. Så e det.
Så när något program har visats i TV, så kommer där alltid kommentarer på FB på deras sida där och tänk så många duktiga människor där finns ute. Hur man kan hamna där? Varför gör man si och varför gör man så? Varför tar man inte ta i det? Osv. För dom har det så bra så, ja det har ni kanske ekonomiskt, MEN hur har ni det med era vänner och er omgivning. Den e kanske sämre bara för att ni har mer pengar och kan ta hand om dom. Alla ska ju lära sig. Och jag tror att vara med i Lyxfällan har nog stärkt många förhållanden till släkt och vänner samtidigt som det har hjälpt en och komma på rätt håll med ekonomin. Men sen e där ju säkert någon som har delat på sig med, men e fortfarande vänner :)
Tack för all er hjälp på alla sätt och vis och hoppas att ni kommer och gör ett åter besök hos oss. Vi har en del och berätta för er :) <3

Våra barn har ju snart sin start på Cirkusleken. Filippa bara älskar och vara där och lika så Filicia. Där kan dom hoppa, klättra, leka med bollar osv. Det passar våra barn utmärkt :)

Jag bara måste göra reklam för Sussis Shop. Den finns utanför Skurup. Dom brukar stå på marknader och sälja strumpor, trosor, tigits mm. Vi handlar alltid strumpor och trosor till barnen där. Deras kvalité e jättebra och där e halk i plast på deras strumpor till barnen :) Så vi var ju då själv klart på Palma festivalen i Trelleborg och handlade trosor och strumpor utav dom :)
Det e så kul när man hittar någon bra och trevlig försäljare med bra kvalité på deras saker :)

Tack alla ni som har passat barnen och djuren på ett eller annat vis. Ni e guld värda för oss.

Ja, nu vet jag inte vad jag ska skriva om, så ha det bra allesammans där ute. Så ses och hörs vi :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0