Undrar om vi har en ängel med oss

Jag bara undrar om vi har en ängel med oss. Vi har haft tur många gånger ute på vägarna när vi är ute och kör. Vi har missat många trafikolyckor. Hade vi kört några minuter innan hade vi varit en av dom där bilarna som står där som e in blandade. Men oftast e där någon som säger stanna en lite stund till eller ska vi byta den kissiga blöjan på barnen innan vi kör. Ja. Har vi sagt det gör vi och så har där gått några minuter till. Igår när vi hade lämnat barnen på dagis hade där hänt en olycka mellan två bilar precis utanför Skönabäck. Det var ju tur att vi stannade några minuter på dagis, för annars hade det varit vi som hade varit inblandade där. 
Jag kommer i håg en olycka i Slimminge i somras mellan två bilar. Hade vi kört när vi hade tänkt så hade vi varit en av dom bilarna. Men nu bytade vi blöja på Filicia innan vi körde hem, så där försvann några minuter till. 
För några år sedan så vet jag att där var e singel olycka ute i skogen mellan Blentarp och Sövde i en sväng. Hade vi kört när vi skulle hade vi varit två som satt där, men nu stannade vi och prata några minuter extra och det var ju tur.
Där har ju hänt fler saker, men kommer inte ihåg alla. Vissa saker som händer sätter sig mer än andra. Så e det bara.

Så jag börjar undra om där e någon ängel som e med oss som säger till oss på något vis som vi inte vet, att stanna några minuter till här och var. Det e lite kusligt egentligen. Så du snälla ängel; fortsätt och va med oss:) Vi tackar dig så oerhört mycket för hjälpen du ger oss ute på vägarna:) 

Jag hade gärna velat veta vem denna ängel e som vakar över oss ute på vägarna:)!?! Men det lär man väl aldrig få. Man får väl nöja sig med att där finns en som bryr sig om oss:)

Kör försiktigt där ute på vägarna:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0