Svårt och hinna med och skriva

Ja, nu måste jag skriva lite igen. Det var ju ett tag sen sist. 

Vi börjar med att vi var hos min kusin förra helgen och firade hennes 30-års dag. Det var super trevligt. Man träffade många som man inte har träffat på länge. Lilla Filicia hade vi lämnat bort mellan lördag och söndag till min andra kusin som ville passa henne och övernatta hos dom. Det gick nästan bra. Filicia åkte på en öroninflammation igen, men hos stannade hos kusinen ändå. Halv 2 på natten slutade Filicia och skrika hysteriskt med jämna mellanrum. så Mattias hämtade henne på söndagen. Men hon hade ingen feber, men det hade ju runnit i från hennes öra.
Filippa tyckte det var så skönt och ha mamma och pappa för sig själv. Hon njöt som bara den:)

Ja så söndagen blev bra den oxå. Vi hade lite gäster här hemma. Barnen farmor och farfar eller mina svärföräldrar var här och hälsade på. Dom plockade med sig lite vindruvor med sig hem. Dom fyllade två stycken 12 liters spannar med sig hem. Dom skulle koka gelé på dom. Och sen kom min ena kusin och sen kom en annan kusin med hans tjej. Så det var super trevligt. Vi får väl komma till er och hälsa på nästa gång. 
Mattias körde och hämtade Filicia när farmor och farfar körde. Sen runt 18- tiden hämtade vi barnens kusin i Skurup. 

På måndagen skickade vi ungarna till dagis och Mattias hämtade barnen för att Filicia skulle till läkaren med sitt öra. Han tyckte att det tydde på en öroninflammation eller att hon har haft en öroninflammation för där var så mycket gojs i örat, så han kunde inte se trumhinnan. Så det blev en medicin kur för henne på 5dagar/ 3ggr om dagen. Jag e så trött på dessa öroninflammationer och tycker så synd om henne. 

Det var dagis ändå hela veckan. Ingen feber i sikte och skönt var det. 

Filippa kom i bråk med en av barnen på hennes dagis, så där åkte en hårtuss från hennes hår. Man tycker så synd om henne. Vi försöker lära Filicia och inte dra i Filippas hår och så gör någon annan det i stället. Jaja i stridens hetta kan allt hända. 
Filicia har fått fler tänder. Där har kommit två nya där nere och det fick dom känna på på dagis. Hennes bajs luktade tandbajs och så tittade den som bytade på henne och så att där var två som hade gått igenom.

På fredagen fick vi sällskap på kvällen. Mina Goa kusiner kom på besök och det var super mysigt och trevligt. Så Filippa och Filicia fick två lek kamrater den kvällen. Nästa gång får vi väl komma och hälsa på er och ha en mysig kväll. 

Ja och lördagen bjöd på en fisketur med båten Linda. Men tyvärr fick jag inget. Mattias fick 1 ynka sill. Så det var lite döfött när man inte fick någon fisk, men det var kul och fiska. Barnen hade vi lämnat bort. Mormor hade Filippa och kusinen hade Filicia. Tusen tack för hjälpen.
Syrran och hennes gubbe och son var oxå med och min pappa. 
På kvällen åt vi middag med syrran och hennes gubbe med barn. Alla var så trötta. Det var så mysigt, för alla var sig själv och vi visste ju varför vi var så trötta. Det e inte ofta man kan softa borta på det viset. Vi var ju här hemma hos oss för barnens skull. Tack och åter tack.

Ja och idag e det söndag. Jag har varit effektiv idag. Jag har burit in veden jag klöv, tvättat, vikt tvätt, hängt tvätt, vattnat blommorna, planterat om mitt citrus träd, planterat min Aloe Vera kaktus/lilja, plockat ner studsmattan med gubben, lagt in barnens rutschkana, lagt in barnens gungor, lagt in barnens sandlåde saker, Mattias klippte gräsmattorna och jag räfsade i hopa gräset på den ena där hundarna går och sen har vi burit upp ved så vi kan elda här inne i spisen och vedspisen har blivit dammsugad av Mattias..
Mmm mysigt och varmt och skönt e här inne nu när spisen e igång. 
Så nu tänker jag släcka ner och titta på TV på Spårlöst. Och sen e det god natt.
Jag e mycket nöjd med dagen och vi har hunnit med en hel del. 

Så jag säger natti natti 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0