Barn mellan 1-12år ingen antibiotika



Jag fick höra idag att barn mellan 1-12år inte ska få någon antibiotika om dom e sjuka. Det ska själv läka.
Ja. Det e kanske bra tycker ni som sitter och bestämmer detta, men vem fan e det som går hemma med våra barn. Inte fan e det ni i alla fall. Och inte fan e det ni som ser mitt barn gå och ha ont och inte fan e det ni som ser mitt barn lida över att ha så ont, så dom inte vet vart dom ska ta vägen. Och ni ser fan inte heller hur dåliga dom blir. Men det e väl Okay tydligen för er att det ska vara så. Åter igen för våran sjukvård. Den e urusel. 
Jag tycker det e för jävligt. Då ska man ge sina barn Alvedon eller panodil eller något liknande i stället och nässpray. Tror ni att det blir så mycket bättre. Set tror inte jag. Och för resten vem fan betalar oss när vi får gå hemma med barnen. Vi kan ju få er lön som sitter och bestämmer allt sådant skit om våra barn och så kan ni få våran VAB-lön som vi får, så blir där ju säkert ändring på det igen. Nä. Kan ni inte syssla med något annat som e viktigare. Tex ta bort alla läkare som inte e läkare och alla läkare som gör fel. Vår mormor dog pga att läkaren inte var någon direkt läkare och för att läkaren inte lyssnade på henne. Utan skrev bara ut medicin på medicin. Läkaren skulle ha skickat henne vidare till röntgen i tidigt stadium, men det gjorde han inte. Usch så ledsen jag blev nu. 
Ja och sen med vår mamma var ni inte så snälla heller. Hade hon gått bort så hade det blivit hett om era öron. Skylla på hennes magen när det hade med hjärtat och göra. Tur för er att hon klarade sig. 
Snälla ägna er åt sådana saker i stället eller gör något annat som e vettigare. Min minsta dotter har ev fått öroninflammation igen och det e för att läkarna inte skrev ut rätt dos till henne. Hennes dos ska vara 10dagar/3ggr eftersom hon e ett öron barn. Nu fick hon 5dagar/3ggr om dagen och ja vad händer då. Jo den här jävla öroninflammationen kommer tillbaka igen inom loppet av 1vecka. Tur att hon snart ska bli opererad och få rör i öronen. Då blir hon bättre och slipper alla dessa besvär.

Ha en trevlig frukost, för det ska jag ha i alla fall... 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0