Sjukdomar

Ja. Jag måste bara skriva av mig lite, för just nu har där kommit fram att många e sjuka på olika vis och det e både barn och vuxna. Så mina tankar e där hela tiden. Och justa att det kan hända mina barn, det kan hända oss och det kan hända vem som helst när som helst och det e inget kul. Vissa kan få hjälp och andra får hjälp. Några/någon klarar sig och andra inte, vissa blir det operation för och andra inte och vissa får medicin och andra inte. Det e inget roligt oavsett vilket. Det e jobbigt för alla men på olika vis. Det som slog mig mest var att någon/något barn var i mina barns ålder och då tänker man en gång extra. Och ber på bara sina knän att allt ska gå bra på olika sätt och vis. Man vill bara att allt ska bli bra igen. Och sen slog det mig att allt kan ändra bara på några månader. 
Min mormor åkte in på sjukhuset September 2008 och somnade in Februari 2009. Hon fick ingen behandling, mer än smärtstillande och cortison. Men ingen cellgift eller strålning alls.. Hon hade fått Lungcancer och OBSAVERA mormor var ingen rökare. Och sen fick hon metastaser i hjärnan med. Vi var en del som var med henne den dagen när hon somnade in det som störde mig mest av allt var att jag inte berättade för henne att vi skulle gifta oss det året, men vi hyllade henne genom och gifta oss i min systers och hennes gubbes trädgård med rosa omslagsblad på sånghäftet och sen bytade vi till lila sångblad. Så hon fick vara med på en hörna ändå:)
Men allt kan gå väldigt snabbt, men det behöver inte göra det och sen beror det ju på vad det e för sjukdom personen har i fråga. Dom behöver inte somna in alls. Det räcker med personens medicin som dom måste ta livet ut för och hålla dom uppe på benen igen och så att dom mår bra. 

Jag skickar mycket värmande energi, mycket kärlek och omtanke till alla som det berör:) Kram på er och ni finns alltid i mina tankar <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0