Bvc med Lilla syster

Nu har det varit dax för Bvc-kontroll igen med Lilla Syster. Denna gången var läkaren oxå där. Det var en läkare som jag själv har haft när jag var bebis och gick till Bvc med min Mamma. Kul att läkaren e med än och att hon följer Lilla syster.
Nu tillbaka till Lilla syster. Allt handlar ju inte om mig hela tiden....
Lilla syster vikt denna gången e 9720g och längden e 75cm lång. Huvudmåttet e 45,4. Man får vara nöjd med detta resultatet, eftersom hon hade 1vecka då hon inte åt något. Hon klarade testen som läkaren ville att hon skulle göra. Det som var roligt, var när jag fick frågan om hon e stabil.
Ja, sa jag. Hon går nu.
Läkaren; Kunde hon resa sig, krypa ordentligt och sitta bra??
Jag; Ja, när hon var 9mån reste hon sig själv när hon stod på golvet och gick till soffan.. I slutet av november kunde hon cykla... Eeee lite fel blev det, men ett gott skratt fick alla. I slutet av november kunde hon krypa och sitta det kunde hon utan problem.
Läkaren; Jättebra:)

Sen kände läkaren igenom Lilla syster och allt kändes och såg bra ut.
Jag och Bvc-sköterskan pratade lite om vaccinationen hon skulle ha. Den skulle hon få när hon blir in skolad och det e ju inte så bra. Då Lilla syster kan reagera på vaccinet. Så Bvc-sköterskan räknade och kom fram till att det gick bra och ta det nu. Så Lilla syster fick sin vaccination när vi ändå var där.
Och sen på natten kom reaktionen. Hon fick feber och den låg på 38,8C och var orolig och gnällig. Lika så dagen efter, men man vet vad det kommer av och att det inte varar så länge.

Nu hoppas vi på ett lika bra resultat nästa gång hon ska dit igen, om inte så ännu bättre:)

Hej svej så länge:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0