Emetofobi

Nu e vi på bättringsväga.. Min emetofobi satter ordentligt på prövning härom natten då stora dottern blev magdålig och spydde ner sin säng och jag som verkligen hatar det över allt annat.. Men vi hjälpes åt.. Gubben tog dottern och jag plockade av sängen.. Men oj vad jag har använt handsprit, till och med mina fötter fick sig en om gång.. Men vilken panik och ångest jag fick.. Den e verkligen inte rolig, men samtidigt vill jag inte visa det för dottern, för hon ska inte känna det jag känner.. Och vill absolut inte att hon ska få en fobi mot det som jag har..
 
Jag har alltid haft fobi mot spyer, ända sen jag var barn, så långt tillbaka jag kan minnas, så om det handlar om magsjuka eller inte..Det spelar ingen roll.. Det e spyer över lag.. Då kommer paniken och ångesten fram med en gång och som barn och tonåring blev jag helt tosig, arg och ledsen.. Men där var nog ingen som såg paniken.. Hade jag bara skrivit det i pannan så hade alla inblandade sett det och förstått mig bättre.. Detta kan man få om man har varit med om en hemsk magsjuka någongång mellan 6-10 års åldern.. Det kan ju slå på åldern.. men runt där i alla fall.
 
Det som e det jobbigaste idag e att vissa nära och kära, släktingar och vänner inte riktigt förstår hur man mår och känner och dom har lite svårt och förstå mig och tycker bara att det e en baggatel och att man e tramsig, men jag hoppas att ni en dag kommer och förstå hur det e..
Det e ju tyvärr inte bara jag som har detta utan det e andra med, men det e ju ingenting som syns på människorna som finns.. Ni ska bara veta hur svårt det e och gå på andra toaletter, gå i affärer, gå i varuhus, gå och dans bland mycket folk, gå och lämna dottern på dagis, ja men ibland måste man bara, men det e handsprit fram hela tiden.. Vart man än e någonstans.. Och saken blir inte bättre att människor som e dåliga ger sig ut bland andra människor..Vad tänker ni med eller på?? Ja inte vet jag.. Ut kan man gå, men inte blad folk, om man nu behöver frisk luft och ja dom som dricker e fulla på fester och på dansgolvet.. Varför dricka så mycket?? Det e därför man har hållt sig vid sidan om rätt mycket.. Jag tycker själv inte om och dricka för mycket, men det har hänt och fy vilken ångest och panik jag har.. Jag vet vad som väntar mig..
 
Gå gärna in och läs om det på google: emetofobi
Så kanske ni förstår lite mer av det och får lite mer information om det..
Jag hade gärna velat byta med er.. Ni hade gärna fått gå i min kropp och känna hur det känns.. Jag hade gärna velat bli av med det istället.. Hoppas att ni förstår lite mer och kan hjälpa mig mer i stället när dom här kriserna kommer..
 
Trevlig kväll på er
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du skulle behöva gå i kognitiv terapi för att ta itu med problemen du har...

2013-08-15 @ 00:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0