Acceptera eller Respektera

Ja, vad menar jag med det då??
Jo, jag menar att man behöver inte bli accepterad bland nära och kära, familj, vänner och släktingar, men dom ska banne mig respektera en.. Så kvittar det om det handlar om mig, gubben, barnen, djuren eller huset.. Det e inte så kul och höra från andra hur man ser ut, om man e tjock, smal, liten, stor osv eller om man får höra jag åker inte dit om hen en där och det e inte så kul heller om där e någon som försöker splitra oss, för den ena eller andra sakens skull..Inte så kul och höra att hen får inte vara med för hen tillhör inte familjen..
 
 Där e ju dom som har försökt och denna gången var det nära, men NEJ, vi klarade ännu en gång och ni som försöker fick lång näsa en gång till.. Eller om det e något om barnen.. Dom e som dom e  och alla barn e olika och där finns andra barn som e precis likadana som våra, men det gnälls mer på våra än på andras barn.. Eller på våra djur eller på huset.. Det e inte så kul.. Detta e vårt val.. Vi har valt och ha dom och det så här själv.. Inte ni.. Och ja, jag vet om att jag har ett jävla humör, men varför pröva det igen, när ni vet hur det e?? Hmmmmm!! Det var en bra fråga??
Någon som kan svara på det!!!
 
Hur gör jag själv?? Jo, jag får ju respektera folk som jag inte tycker om, men som man ändå träffar och måste träffa.. Eller så skiter man i och åka dit till hen eller föjla med till hen..
För det mesta e jag snäll och trevlig, men behövs det, så säger jag ifrån.. Vissa kan ju gå övergränsen ibland och då kan jag härskna till ordentligt och speciellt om det har pågått en tid..
 
Alla ni som inte Accepterar eller respekterar oss..
Hur e ni själva??
Hur ser ni ut, tjocka, smala??
Snygg eller Ful??
Hur e ni till era egna barn??
Hur vill ni att vi ska behandla dom?? Som ni behandlar våra??
Vill ni att vi ska kommentera och påpeka det för er med, så som ni gör mot oss?? Vill ni höra det?? Tror ni det blir bättre då??
 
Svara gärna på frågorna ni som vågar!!!
 
Ja, jag vet att jag kämpar med min kropp, med mitt humör, med mitt utseende, min klädstil osv.. Men TYVÄRR e jag SKAPT så här och det går inte och göra någonting åt just nu, men senare i livet, då har jag stora planer både på det ena och det andra.. Jag har kämpat med detta i många år:( Redan när jag gick i skolan, men det e många som inte vet om det:( Men nu vet ni.. Det e något jag har valt och hålla för mig själv ända till idag..
Du e ju skapt på ditt vis och tror du att du e perffekt, så e du långt i från det.. Ingen e perffekt.. Alla har sina brister och fel..
Att bli Accepterad e så skönt:) Det värmer i hela kroppen och man får vara med på ett annat sätt i den andres familj och dela mycket med dom.. Både skratt, tårar, glädje, bekymmer, sorg osv.. Man stöttar varandra på ett helt annat vis med:) Och det e skönt:)
 
Ha e bra dag, och tänk igenom detta noga hur ni vill ha det och hur ni vill göra:) Det har jag gjort många gånger:)
 
Kramisar till er <3 <3 <3
 

Kommentarer
Postat av: carin jönsson

Hej Andrea.
Hade ingen aning om nått när jag lärde känna dig, jag gillar dig precis som du är och för den du är .Kram

Svar: Ibland kan man gömma saker så ingen ser det på utsidan, men det finns ju alltid kvar på insidan:) Kramisar
Nuttegull

2013-02-17 @ 12:36:10
Postat av: kicki

Det var nog det bästa jag hört på länge,du é dej själv och det ska du vara,trivs inte folk synd om dom,håller på dej/er.vilken himla snygg bild,vem kan klaga på det utseendet,skitsnygg,både du och qita,jättekram

Svar: Ja.. Jag e mig själv hela tiden och jag e ju skapt så:) Kram
Nuttegull

2013-02-17 @ 12:36:47
Postat av: Emma

Hej.

Har get Utmaningsfrågor på min blogg.
Hade varit kul om du svarade på dom =) Kram

2013-02-18 @ 11:45:52
URL: http://urenbrudssynvinkel.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0