Sista veckan på semestern

Jaha då e det sista dagen idag och i morgon e det tillbaka tillverkligheten igen. Har grym ångest för detta.

Vecka 32 har går fort, men vi började med och köra in till Ystad i måndags och justera glasögonen, men när vi körde hem och stannade utanför affären så såg Mattias att hans nya glasögon såg konstiga ut och ja dom var konstiga och två flisor hade gått att, så vi begav oss in till Ystad igen. Han fick lämna glasögonen på lagning och har inte fått dom än:(
På tisdagen kom en vän med barn till oss, barnen fick leka av sig och vi åt frukost och kaka tillsammans och pratade skit. Mycket trevligt och uppskattat från oss och sen när dom körde, så körde vi till Sjöbo. Vi fällde ett träd:) Kul och skönt i denna värmen. Vi var genom blöta av svett.. Och jag tog på mig och backa med släp och det gick bra tillslut. Jag hamnade där jag skulle efter några försök. Tack för en trevlig kväll med god mat:)
På onsdagen var jag iväg och byggde naglar. Det blev mycket bra och snyggt.. Jag e jätte nöjd och glad för dom:) Tack så mycket vännen min:) Medan jag fick gjort vid mina naglar, så körde Mattias och barnen på tippen och kastade lite saker. Innan vi körde gick han in och frågade dom äldre som bor i området där vi bor om det var något dom ville kasta och det var där, så vi tog det med oss. Varför köra med ett släp som inte e fullt?! Så Mattias fyllde det:) Och det var ju bra:) Sen på kvällen åkte vi och lyssnade vi på Allsång i Skurup i "Skogsparken". Mycket trevligt och lyssna på musiken och mycket trevligt sällskap som vi satt med:) Tack för en trevlig kväll mina vänner:)
Och sen på torsdagen tittade mina kusiner ner och som det åska på förmiddagen. Jaja, det gick över igen efter 1,5-2 timmar. Kusinerna fick ju frågan om dom ville passa barnen på kvällen, för vi skulle pröva på pensionärs bingo, alltås bilbingo. Jag har ju bott här några år, men har aldrig prövat det förrän nu. Och ja. Det var kul. Mattias vann 100kr:) Kul;) Barnen åkte upp till Skurup och åt lite glass och annat gott. När vi var färdiga hämtade vi barnen och drack lite kaffe och te sen åkte vi hem.
Vi var ju 3 bilar som vi åkte dit med. Min syster med sin gubbe och son, en vän med sina söner och vi utan barn. Så skönt och vila öronen lite grann:) Tack för en trevlig kväll mina vänner:)
Hmm. På fredagen var jag hos läkaren och fick skrivit lite papper som ska skickas vidare och medan jag var där passade Mattias och barnen på och hämta hem en säng till barnen som dom fick av min kusin. Så min kusin fick passa dom en liten stund medan Mattias var hemma och lämnade det och sen åkte kusinen med oss hem. På kvällen körde vi in om och lämnade henne. Vi körde och hämtade upp nästa kusin som skulle följa med på folkrace. Det var sista kvälls folkracet för i år. Dom hade gratis inträde. Det ända dom ville var att man lade minst 20kr till barn cancer fonden. Dom hade anordnat en tävling för barncancer fonden. Skänka så mycket pengar så möjligt till dom. Ju mer folk där kom desto mer skänkte olika företag runt om i Skåne pengar och det e ju jätte bra. Det kan ju drabba mina barn även om man inte vill det. Så tack alla som var där och skänkte en slant till barncancer fonden på olika sätt och vis:)
Ja sen blev det då lördag. Mattias hämtade ett tält hos syrran med familj och sen gick vi ner till motorcross banan. Dom hade en tävling där. Vi hade lovat Filippa och gå dit så hon fick titta på dom när dom körde. Och som jag saknar det, alltså och vara där nere och se alla köra. Jaja, sådant e livet. Vi gick hem, så vid 15-tiden satte vi upp tältet inne hos grannen. Han skulle överraska sonen och sen var det en kräftskiva med:) Vi skulle ha varit nere i Byn oxå, men tiden sprang iväg. Där var live musik på torget. Det får väl bli till nästa år. Vi hade jätte trevligt inne hos grannen med Goa kräftor, räkor och mycket dricka:) Vi firade grannens son. Han hade ju födelsedag. Det var en överraskning till honom allt detta. Tack alla för en trevlig kväll.. Och förlåt syrran för att vi inte kom ner till Torget:.(
Japp och nu e det söndag och vi har sågat och klyvt ved och så har vi rivit tältet. Så nu hade jag tänkt och gå och lägga mig. E lite trött. Man e ju inte van och vara på fest långt ut på natten och så lite god dricka på det. Ingen bra kombination när man har barn:)

Så jag vill bara säga att vi har haft en jävligt skön semester på alla sätt och vis.

Dagen till ända, så vill jag säga natti natti till er alla:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0