Semestern fortsätter

Då e vecka 31 gången och vi har hunnit med mycket:)

Trappan blev färdig och ännu bättre än innan och mycket finare och det e ju positivt:) Det e mycket lättare för barnen och för oss andra som ska gå upp och ner i den. Djuren tycker oxå att den e mycket bättre:) Det e ju tur man har en händig Man i huset som fixar och trixar med allt eller nästan allt i alla fall:) Tack för ett mycket bra jobb i regnet i måndags eftermiddag:)
Det kom ju några små skurar lite då och då:) Och sen gjorde du en fin justering i tisdags på trappan och det blev oxå jätte bra och fint:)

Ja, då blev det tisdag och vi började med barnens lekrum.. Vi städade lite så att dom kunde komma in i rummet, men nu ser det ut som kriget där inne igen och när deras rum var färdigt dig vi upp och började sortera bland våra kläder och där blev en del som sorterades bort både hos mig och hos gubben:) Och det e ju jätte bra och så fixade Älsklingen lite nya hyller, så nu får allting plats och ingenting behöver ligga på golvet:) Och sen fick jag lite tid för mig själv, så jag åkte med till stallet och fick lite häst doft i näsen och det var så skönt:) Man har ju saknat det lite grann, men så e det när man har barn, hus och lite pengar.. Då måste man välja bort något och då blev det hästarna.. Inte så kul, men det får ju gå.. Tack för en trevlig kväll:)

Och på onsdagen fick vi besök här hemma.. Det var mina föräldrar som kom ner med en fin blomma till Älsklingen:) Vi fikade och pratade lite och sen åkte dom hem och vi körde upp och gillade mat med dom:) Det smakade mums:) Och när vi precis har parkerat bilen, så får vi ett trevligt samtal, som vi har väntat på och glada blev vi:) E ni nyfikna nu?? Vi har väntat sedan vecka 29.. Ja, så var det med det:) Tack för en trevlig kväll med god mat och dricka och skip-bo:)

Jaaaa, nu e det torsdag och vi kör lite tidigare in till Ystad och handlar lite på Ö&B, rusta och i en sy affär och sen gick vi ner till Glasögon affären:) Våra glasögon hade kommit:) Dom e så fina och vi e så glada:) Tack för hjälpen med dom nya glasögonen:) Lyckliga som tusan e vi:) Det var 5år sedan sist vi köpte nya glasögon, så det var på tiden och skaffa nya:)

Ja och sen kom fredag, lördag och söndag.. Vi har varit på Svampabanan hela helgen och tittat på 3-dagars folkrace:) Det har varit en händelserik helg.. Många har rullat runt, många har krockat, någon flög både här och där, mmmm.. Det e livet.. Det som e mest roligt e att min kropp har tagit till sig doften av avgaser, bränd koppling, varma däck, varm motor olja osv, så nu måste jag ha rent skit snack, för i morse när jag gick på toa och gjorde nr2, så luktade det som kom ut bränd koppling, hmm lite konstigt, men som jag skrattade.. Jaja, vi får se vad det luktar i morgon:)
Vi träffade även Mattias föräldrar där.. Så innan vi åkte hem pratade vi en stund med dom:)
Tack Älskling och tack mina Älskade barn för en fantastisk trevlig helg med er:)

Tack för hund hjälpen Grannen och Syrran m familj som har släppt ut våra hundar, så dom har fått gjort sina behov och vara ute en stund:) Det e mycket värt för oss:)

Jag måste oxå säga, att nu har vi gått in i Augusti månad och vi börjar närma oss hösten:( Vilket jag inte tycker om:(

Imorgon går vi in i den sista semester veckan och sen kallar jobbet på oss och dagis för barnen:)

Jo, jag glömde och berätta att Filicia har varit sjuk. Hon har legat i 38-39 grader i feber mellan lördag och onsdag:) På onsdagen åkte vi till Nova kliniken med Filicia, men dom hittade inget även om hon hade ont i ena örat. Det visade sig sen att det var tänderna där uppe som ville titta ut.. Där vill ut 4 st kindtänder, så det e förmodligen därför hon har haft ont i örat. Det har väl spänt ut i dom, men nu e den lilla krabaten feberfri igen och det e så skönt:)

Hoppas att ni har haft det lika trevligt som oss:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0