Tandläkaren

Ja. Vilken otur Lilla syster hade igår. Hon trillade och slog i munnen och givetvis en tand, så ena hörnan på tanden åkte av. Så jag ringde till tandläkaren och fick tips och råd, men tyckte ändå det kändes bättre om tandläkaren fick titta på det. Så där var vi i förmiddags idag. I och med där var en vass kant med, så ville jag ha koll på läget. Den kanten kan ju skava hål på insidan av munnen. Tandläkaren gav mig lugnande besked. Det såg bra ut och den kändes som om den satt där den skulle och att hon inte hade ont i den. Men vi ska ju ändå hålla koll på den och om hon får skav sår. Då måste dom göra vid den.
Så i morgon får jag ringa och anmäla det till hennes försäkringsbolag om där skulle hända något med hennes permanenta tand som kommer upp sen. Mjölktänderna brukar dom inte göra något vid om det inte e rent jävligt med dom.

Trevlig kväll:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0