Öroninflammation

Oj oj oj. Natten som har varit börjar ta ut sin rätt.. Ligger i soffan och tittar TV...
Stora dottern har varit vaken i natt en gång i timmen. Då vaknade hon av smärta i örat.
Det hela började när vi gick och lade oss. Hon kom inte till ro och hon vände och vred sig i vår säng. Så vi trodde det var magen hon hade ont i, men ju senare på natten det blev, ju mer visade det sig att det var örat hon hade ont i. Hon hade så ont att hon kände sig kräkig, men där kom inget. Vi skiftades om och ha henne, för hon vaknade ungefär 1ggr i timmen och bara skrek rakt ut av smärtan och tog sig till örat och sa att hon hade ont i det, men tillslut somnade hon, så där blev någon timmes sammanhängande sömn för henne och mig och lilla syster. När vi vaknade vid 9 i morse, så var allt lugnt. Ja just det. Det var ju inte så konstigt. Då hade ju trumhinnan spruckit och trycket och smärtan lättade jättemycket. Jag fick ju titta efter varför och då såg jag att det hade runnit och att det hade fastnat lite kladd i håret. Så det var bara till och beställa en tid hos läkaren och få det kollat och det fick vi. Läkaren såg att trumhinnan hade gått sönder, men att den fortfarande var röd och att den bucktade ut än. Så det blev antibiotika på det. Nu hoppas vi på att det går över fort och att vi får sova inatt, men det tror jag inte att vi får. Hon klagade på att hon hade ont innan idag i örat igen. Så jag bara hoppas på det bästa. Alla blir ju lidande i familjen och trötta...

Trevlig kväll på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0