Filicia 1-år idag

Idag kommer jag och berätta om när Lilla dottern kom till världen:)

Klockslaget stämmer inte. Det ska vara +1timme.. Alltså 07.59
 
Klockslaget stämmer inte.. Det ska vara +1timme.. Alltså 08.36


Det hela började kl 01.00. Då hade jag mensvärkar.. Jag hade somnat på soffan där nere, så när jag vaknade hade jag dessa mensvärkar.. Jag gick upp och lade mig och fortsatte och sova.. Vaknade vid 04.00 och hade jätteont i magen, men somnade om igen ... Somnade om och sov en timme till kl 05.00... Sen gick jag upp.. Jag kunde inte ligga längre... Jag gick upp och klädde på mig och gick ner... Gick på toa, för jag trodde jag behövde göra nr 2 bajsa, men det var inte det som behövdes, sen kom jag på vad det var... Där var ju en lite som ville ut... När kl var 06.00 kom gubben ner till mig och förstod att det var tid då, för då stod jag i köket vid köksön och gungade höften runt i en 8 och så andades jag som jag har fått lära mig... Jag fortsatte och kolla klockan, för jag visste att syrran började jobba 07.30... Så när kl var 07.40 ringde jag till syrran, så hon ryckte ut och fick passa Stora syster som lång och sov där uppe och så fick hon släppa in rörmokaren med... Så när syrran kom körde vi in... Vi var inne på Ystads BB 07.20. Jag hade ringt och varnat dom innan, så dom visste att jag skulle komma in... När vi kommer till BB så har dom skift byte, så där var ingen som tog i mot oss och naturligtvis på 10min.. Jag blev in skriven 07.30.. Kom in på ett rum.. Blev kollad snabbt.. Hade öppnat mig.. Var nog öppen 6 cm.. Hade verkar hela tiden och ofta.. Tog lustgas 3 ggr, men mådde jättedåligt av den, så jag körde utan... 08.05 var jag öppen helt.. Kl 08.10 tog dom hål på hinnorna och sen började krystvärkarna komma.. Jag hade 3 st riktiga stora krystvärkar, så var hon ute.. Jag ville stanna när huvudet var ute med det fick jag inte, för hennes hjärtljud sjönk jättemycket, så jag fick trycka ut hela henne utan stopp.. Det jag tyckte var obehagligt var när hon rörde sig i magen när hon skulle ut, när hon låg ända nere vid bäckenet.. Det var inte kul och sen satte jag gubben i arbete, för när värkarna kom så fick han massera mig jättehårt på magen.. Jag var jätteröd där... Ja så när kl var 08.25, så tittade den lilla ut och det blev en Filicia... Hon vägde 3730g och var 48cm lång... Det hela tog 55min sen vi kom in på BB och det e ju inte illa pinkat:) Det får man vara nöjd med.. Allt var bra med henne och mig.. Mattias körde och hämtade Stora dottern, så hon fick träffa Lilla Syster en stund innan hon skulle vidare till farmor och farfar:)

Så idag e det kalas dags. Vi har öppet hus från 12.00:)

Så vi säger

GRATTIS FILICIA:)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0