En fundering som kom

Nu sitter man i soffan med brasan igång och funderar och mina tankar hamnar på varför Folk som kan själv, men ändå låter andra göra det till dom och få det serverat på guldfat eller hjälpa till själv eller hjälpa andra när det behövs. Jag själv har fått hjälpa till hemma och hjälper gärna folk som behöver hjälp med något.. Jag och gubben har ställt upp så mycket för många både på helgerna och efter jobb, men någon gång kommer det och ta slut, för man orkar inte hålla på hur mycket som helst om man inte får något tillbaka... Jag har fått lära mig det, att vill man ha något så får man jobba för det... Och även om jag e tjej så kan faktiskt jag med hjälpa till med olika saker... Jag älska och få göra saker med bilen eller saker som händer ute eller saker som händer inne... Så liten och tunn som jag e, men muskler har jag ändå och en enorm jävla vilja... Utav viljan kommer styrkan och envisheten som gör att man klarar saker och ting som e tyngre.... Och ännu mer när jag har en gubbe som peppar en när man ska bära tyngre saker och ting.... Jag och gubben e så glada att barnen hjälper till med vissa saker här hemma redan nu, för det har dom med sig genom hela livet och det e ju bra.. Dom ska ju lära sig i tid och så får dom mycket beröm när dom vill göra saker och ting här hemma... Det gör ju att dom blir ännu mer peppade och vill hjälpa till ännu mera här hemma... Vi har fått höra det från många att vi e för snälla och hjälper alla, men får väldigt lite tillbaka... Och ja nu när jag sitter här och skriver detta, så har ni alla rätt, som har sagt det... Så vi får väl ändra lite på oss, för vi vill inte bli utnyttjade mer... Vi har nog med vårt här hemma och allt som ska fixas osv.... Dom som hjälper oss, kommer vi och hjälpa tillbaka:)

Ha en fortsatt trevlig kväll och tänk efter en extra gång:)

Kramisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0